Thursday, June 01, 2006

jeg bliver noedt til at brokke mig lidt

Som udlaendig i dette smukke land er der mange sma ting jeg bemaerker, en af de omgangsformer jeg undrer mig over er hvis jeg eksempelvis star i vejen sa deles de danskere der skal forbi mig grovt sagt i 2 grupper. (Jeg er godt klar over at det kan vaere irretabelt nar det star sadan en som er i sin egen verden i vejen og man har travelt).
Gruppe 1: Star sa stille bag en og venter pa at blive opdaget, nar man endelig ser dem og undskylder for at sta i vejen siger de at det goer ikke noget(nogle gange med et smil).
Gruppe 2: skubber en vaek eller raber en i oerene pa en, og hvis man proever at sige noget bliver man myrdet med oeje kontakt.
Jeg proever at vaere konstuktiv min made er at na kontakt og spoerge om jeg ma komme forbi. Til konserter kan det jo ikke lade sig goere men sa tager jeg blidt i folks skuldrer og smuger forbi. Jeg haber at jeg har ikke fornaermet nogen. God Pinse

No comments: